Vallöften är till för att hållas!

”Politik är att vilja” – Olof Palmes bevingade ord kan verkligen sammanfatta den resa frågan om ett Kunskapscenter i Jämjö vandrat.

Vi kan se tillbaka på många år av diskussioner och åsikter om att bygga ut och om Jändelskolan till ett modernt kunskapscentrum och samtidigt flytta Kyrkskolan till nya ändamålsenliga lokaler.

Genom ett samlat kunskapscenter på Jändelskolan frigörs värdefull och attraktiv mark i centrum av Jämjö. Socialdemokraterna har under lång tid arbetat hårt och prioriterat med byggandet av en sammanhållande skola i Jämjö som får de bästa möjliga förutsättningarna för en trygg kunskapsskola för framtiden.

Idag tar Kunskapsnämndens ordförande och Jämjö-bon Håkan Eriksson tillsammans med elever och personal det första spadtaget för Jämjö Kunskapscenter som ska stå färdigt lagom till höstterminen 2022 om allt går enligt planerna. Idag har alla de socialdemokrater och andra som arbetat för detta alla anledning att känna stolthet. Nästa stora sak för Jämjö blir att uppfylla vallöftet om att bygga fler hyresrätter i Jämjö. Vi kan lova att det vallöftet inte kommer att ta lika lång tid att uppfylla som JKC.