Fortsatt uppåt – Karlskrona klättrar i SKR:s företagsbarometer

Karlskrona kommun hamnar på plats 27 av 181 deltagande kommuner i SKR:s*undersökning Insikt 2020. I en jämförelse med kommuner i Sverige med fler än 40 000 invånare placerar sig Karlskrona kommun på en sjätte plats av 60 kommuner. I alla de områden som undersökningen mäter får kommunen grönt ljus. Ett bra företagsklimat i Karlskrona och bra samarbete mellan kommunen och företagen är bra för alla invånare.

Företag skapar arbetstillfällen och tillväxt. De tjänster och produkter våra företag producerar hjälper till att sätta vår kommun på kartan och göra människor nyfikna på oss som kommun och plats. Genom många av våra företag väcks tanken att besöka vackra, roliga Karlskrona. Men framförallt skapar våra företagare goda, bra villkor och förutsättningar för alla oss som bor, lever och trivs i vår kommun. Karlskrona kommuns fina placering och goda resultat i undersökningen ”Insikt” visar att vi är på rätt väg och ett aktivt och ansvarstagande politiskt styre är nödvändigt för att Karlskrona ska utvecklas fortsatt framåt.

Häng med på resan – Bli medlem i Socialdemokraterna

Läs mer: Karlskronas företagare är mycket nöjda med kommunens service – Karlskrona kommuns hemsida