Socialdemokraterna i Karlskrona söker ombudsman

Socialdemokraterna i Karlskrona är folkrörelseorganisation med många medlemmar.  Vi söker nu dig som är social, kreativ och initiativtagande. Som ombudsman är du styrelsens högra hand och din viktigaste uppgift blir att engagera, inspirera, ge stöd till S-föreningarna samt planera och delta i utåtriktade aktiviteter.

Dina värderingar finns i den socialdemokratiska arbetarrörelsen. I rollen som ombudsman bidrar du till att utveckla arbetarekommunen till en modern och växande folkrörelse. Du är en ledare som kan entusiasmera och få andra människor att växa. En stor del av arbetet innebär strategiskt stöd till vår ordförande, styrelsen och våra S-föreningar.

Du kommer arbeta nära medlemmarna och utveckla goda relationer till närstående organisationer som ex LO, SSU och HBTS och S-kvinnor. Du kommer även fungera som en länk mellan arbetarekommunen och partidistriktet, samt delta i och ta del av nationella kampanjer och utåtriktade aktiviteter.

Arbetet innebär oreglerad arbetstid samt perioder med hög arbetsbelastning och kräver därför att du har förmågan att planera din arbetstid. Medlemskap i och god kännedom om det socialdemokratiska partiet är en förutsättning..

B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav för arbetet och tidigare erfarenhet av arbete som ombudsman eller likande tjänst är en merit.

Du kommer även att få sköta merparten av allt administrativt arbete i form av protokollskrivning, bokföring, betalningar mm.

Om tjänstenTjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.Placeringsort är Karlskrona, men tjänsten innebär resor både inom och utanför kommunen

Välkommen att maila CV samt personligt brev till karlskrona@socialdemokraterna.se snarast möjligt då vi tillämpar löpande urval, dock senast 30/11 2022

KONTAKTINFORMATION

Eva Strömqvist, vice ordförande Socialdemokraterna Karlskrona 073-3615781 eva.stromqvist@karlskrona.se