SD och Högern säger nej till ytterligare satsningar på Marintekniskt centrum.

En större satsning på Marintekniskt centrum kan bidra till tusentals nya jobb i Karlskrona. Vi behöver lägga i ännu en växel för att säkra framtidens jobb genom den gröna omställningen.

Under dagens möte med kommunstyrelsen la vi Socialdemokrater, tillsammans med Centerpartiet och Vänsterpartiet, ett yrkande om att skjuta till ytterligare 1 miljon kronor till satsningen på Marinteknisk centrum i vår kommun. Vi vet att fler jobb och den gröna omställningen avgörande för Karlskronas framtid. Det finns en unik möjlighet att skapa tusentals nya jobb i vår kommun. Men det behöver vi satsa mer och skapa framtidens teknik i samverkan med näringsliv, civilsamhället och utbildningsaktörer.

-”Vi vill mer och vi vet att Karlskrona kan bättre. Tyvärr valde SD och Högern att rösta ner vårt förslag. Det går inte att backa in i framtiden. Vi behöver vara med i matchen och satsa mer på att säkerställa framtidens jobb”, säger Sandra Bizzozero, oppositionsledare (S).