S i Karlskrona lanserar Sveriges mest lokala valkampanj – ”Rösta på din granne”

Idag, en månad innan valet, lanserar Socialdemokraterna i Karlskrona sin lokala valkampanj ”Rösta på din granne”.

”Socialdemokraterna är ett parti som ska finnas nära Karlskronaborna. Vi vill föra politiken närmre medborgarna. S i Karlskrona har omkring 100 lokala kandidater som tillsammans går till val den 9:e september. Kandidaterna är från hela Karlskrona, i olika åldrar och med olika bakgrund.”, säger Sandra Bizzozero (S) kommunalrådskandidat, Karlskrona.

“När vi började planera valrörelsen ställde vi oss frågan om vad som var viktigt för oss. Svaret vi fick från våra föreningar och medlemmar var att den lokala förankringen i byn eller bostadsområdet är otroligt viktig för demokratin. Så föddes tanken på ”Rösta på din granne”, säger Lars Brissmalm, kampanjansvarig, Socialdemokraterna i Karlskrona.

Kampanjen ”Rösta på din granne” utgörs av bland annat en personlig valfolder för alla kandidater samt en kampanjhemsida där du med hjälp av en kartfunktion dels kan se vilka kandidater som bor i just ditt område, vad kandidaten tycker samt vilka lokala vallöften som Socialdemokraterna i Karlskrona går till val på.

”Varje kandidat får en egen broschyr upptryckt som kan delas ut i området där kandidaten bor eller arbetar. För mig är det ett sätt att berätta vad jag brinner för och för att mina grannar ska veta att det finns lokala företrädare i deras närhet, säger Selma Björk Matthiasdottir, kommunfullmäktigekandidat från Skearyd utanför Jämjö.

”Att få ett eget personligt material som jag kan använda där jag bor är väldigt bra. Jag vill visa att alla kan vara med och påverka politiken i vår kommun. Med ett eget material blir det enklare och roligare och människor kan lätt känna igen och kontakta mig med sina idéer”, säger Hind Abdul Wahab, socialdemokrat och fullmäktigekandidat som bor i Kungsmarken.

Här hittar du alla våra kandidater: https://socialdemokraternakarlskrona.se/framtidens-karlskrona/