Moderaterna fördröjer lägenheter på landsbygden

På dagens Kommunfullmäktige var frågan om att ge Karlskronahem ett utökat uppdrag att bygga hyresrätter på ett antal orter i vår kommun.

Tidigare har fullmäktige beslutat att Karlskronahem ska bygga 400 hyresrätter. Detta arbete pågår för fullt och nu vill den styrande koalitionen utöka detta uppdrag till att vårt kommunala bostadsbolag ska få i uppdrag att ytterligare 200 hundra hyresrätter ska byggas på landsbygden. Detta uppdrag är ambitiöst och kommer naturligtvis att ta tid. Men för oss är det väldigt viktigt att invånarna i Karlskrona ska kunna bo i hela vår kommun, också de mindre orterna.

Nu försenas detta arbete när Moderaterna skickar tillbaka ärendet för ytterligare utredning. Vi Socialdemokrater är mycket tydliga, arbetet för bra, prisvärda bostäder i hela kommunen kommer vi alltid att slåss för. Tyvärr fördröjer Moderaterna detta arbete. Det är enligt oss olyckligt och det är inte den politik som utvecklar vår kommun. Det finns en tydlig skillnad i ambition och politik mellan oss Socialdemokrater och Moderaterna.

Bli medlems i Socialdemokraterna