Första maj 2020

🌹 Första maj, första maj! Varje sliten kavaj. 🌹

Vi ska självklart fira arbetarrörelsens dag även i år, om än på ett lite annorlunda sätt. Årets första maj-firande flyttar vi till ditt vardagsrum genom ett digitalt firande, där du bland annat får höra tal från Stefan Löfven och Karl-Petter Thorwaldsson, se inslag från olika håll i landet och på ett digitalt sätt stå mitt i folkrörelsesamlingen.

Vi sänder live med ett program kl. 11.00. Sändningen kan du se på Socialdemokraterna och LO:s Facebook-sidor och på Socialdemokraternas Youtube.

Tips på vad du kan du göra för att visa att du firar 1 maj med oss:

– Uppdatera din profilbild med årets första maj-märke: http://www.facebook.com/profilepicframes/?selected_overlay_id=3034030263314722

– Häng ut något rött från balkongen eller fönstret. Ta en bild och ladda upp på sociala medier med #förstamaj

– Köp årets första maj-märke och dela med dina vänner när du har det på dig. Ta kontakt med vår ombudsman Rikard Jönsson så hjälper han dig.

– Följ livesändningen, delta i kommentarsfälten och uppmana partikamrater från hela landet att göra det samma.

* Eventet uppdateras löpande*